Ko Phangan

….na half moon party som nebol zaspal som a Tomáš nevolal takže som v pohode ráno som sa zobudil o 6.50 s tým ze ako dobre som sa vyspal že vstávam za svetla pozrel net a pod. Veci medzitým raňajky káva toasty (chlieb tu majú ako v Írsku ten toasotvy  ) potom nieake ovocie …… o 8.30 volám Tomášovi že či nevie kde je pošta a jeho prvé slova sú že čo ma budíš  tak som mu vysvetlil kedy som vstaval  ….skočil som na motorku a išiel do laundry ( samozrejme som stratil lístok od nich tak som im povedal moje meno a dali mi pekne veci oprate ožehlené ..neviem si predstaviť že v ba stratíte lístok poviete meno a dajú vám veci bez akého kolvek opýtania resp. občianskeho preukazu) na postu cestou som sa zastavil u Tomáša a nechal mu tam nieake filmy popýtal sa na nieake miesta na ostrove a išiel domov …\

pekne sedím na terase cítiť že slnko robí svoje začína byt teplo ale ja som bol ešte na nete …..zrazu vidím suseda ako na skútri ledva prichádza domov čakal som že padne aj zo skútrom vysmiato podgurážený prichádza o 11 tej domov z half moon party….. som sa pyatl že ako bolo hovorí ze super ……za chvíľku druha dvojica Portugalcov prichádza tiež domov a vidno že majú aj oni naložené sa pýtam čí ich boli hlava že strašné a že kde boli odpoveď všade  …..ešte si pozriem nieake info o ostrove a vyberám sa na juh ostrova …

prvú zastávku som urobil na wat khoa tam mal to byt budhisticky kláštor z niejakym pekným výhľadom nachádza sa niekde na kopci …cesta na kopec bola ok motorku som nechal na parkovisku podľa inštrukcií na tabuliach …peso som prešiel asi 50 m do kopca trochu ma to zapotilo a dostal som sa na také malé nádvorie kde bolo plno thaiskych tabúľ a zopár anglických …. Ten pocit aký som mal na tom nádvorí bol veľmi príjemný v lese (džungli ) zopár starých budov nevyzerali lákavo ale mal som z nich príjemný pocit …nasledujem tabulu view point postupne som prešiel po lesnom chodníku vydláždenom s kamienkami od úžasu som ani nepozeral kadiaľ idem a uvedomoval som si že tie domy a všetko je urobene v harmónii s prírodou (možno západniari si povieme aké chatrče to tu stoja čo je na nich ) ale z nich išiel úplný klud pohoda sochy Budhov obklopene rastlinami… vtáci v klietkach z dreva , lavička pri tečúcej vode , kohúty čo pobehovali voľne zo sliepkami proste všetko zapadalo jedno do druhého harmónia súžitia , v domoch bolo vidieť mníchov ako sedeli na terasách a meditovali zdravil som sa im iba kývnutím hlavy a samozrejme úsmevom (zisťujem že už sa stále usmievam ) konečne som sa dostal k view pointu pozerám že sa mam vyzuť na vrchole bola budhistická kaplnka ak to môžme tak nazvať ako som vyšiel k tej kaplnke nádherný výhľad na ostrov ma úplné očaril bolo vidieť asi polovicu ostrova ….. ako som sa pozrel do tej kaplnky hneď som sa usmial … ležal v nej pes proste spal tam nehybne (hlavou mi bleslo ja sa muším vyzúvať a pes si tu len tak leží  ) urobil som zopár foto porozhliadol sa pomokol a pomalí som išiel naspet v tom som stretol mnícha čo sa prechádzal popri Budhových sochách a asi sa modlil bolo to veľmi zaujímavé ho sledovať ….porobil som zopár fotiek a išiel dlej podľa tabúl bolo tam cave tak som pomaly išiel a zrazu som sa ocitol pred domom kde mních niečo robil na terase hneď sme sa pozdravili a povedal mi že mam isť stále dole a doľava že to mam cele obísť (vedel trochu angl. Čo ma prekvapilo ) ten chodník nevyzeral bohvie ako proste lesný chodník hneď ma napadlo čo keď tam budú hady škorpióny a pod. Na druhej strane som si povedal keď tu oni žijú a ich neštípu prečo mna tak som šiel dole som našiel ako že cave obrovsky kameň opretý na druhom a pod nim asi 180cm vysoký priestor to je akože jaskyňa : ) samozrejme budhisti hneď tam si urobili miesto na meditáciu …šiel som podľa inštrukcií mnícha a dorazil som k ďalšiemu domu kde na terase meditoval mních tak som sa len pousmial a pokýval hlavou a on to opätoval….. popozeral som sa ako žije čo ma okolo domu akých vtákov tam ma v klietkach a pod …..vybral som sa už cestou k motorke keď som videl ešte tabulu k Budhovmu chrámu tak som sa vybral podľa tabúl …cestou som videl ako západniari(bieli ) upratovali ,asi nie jaky dobrovoľníci čo žijú v chráme …..pred Budhovým chrámom som uvidel v bielych rúchach odeté ženy a dovtípil som sa že to budú asi Mníšky (sestry)
Úsmevmi sme sa pozdravili a išiel ďalej …..pozrel som si cely chrám porobil foto a šiel pomaly dole cestou dole som sa snažil usporiadať pocity z toho čo som videl a hlavne čo som cítil ….hneď som si kládol otázky mohol by som u nás chodiť po kláštore pozerať sa ako bývajú čo robia mnísi bez toho že by sa ma nikto na nič nevypytoval mohol by so zažiť tie pocity v krajne kde sú samé príkazy a zákazy (nie ze by tu neboli musel som sa vyzuť  a ja som to rešpektoval aj keď pes tam mohol ležať ) proste vynára sa mi veľa otázok na porovnávanie …mam pocit že som nie len pochopil (to som už dávnejšie ) ale teraz som to videl na vlastne oči čo odpovedal dalajláma na Pasienkoch v septembri na otázku jednej pani otázka bola : Som materiálne zabezpečená mam všetko rodinu majetok zdravie ale nie som šťastná …… čo mam robiť ? on jej odpovedal zbavte sa všetkého majetku choďte na vidiek kúpte si tam domček a pole zasaďte pšenicu a starajte sa o ňu keď ju budete žať uvidíte čo je to šťastie …. neviem prečo ale tam som to tak videl … pomaly som odišiel k skútru a mal veľmi príjemný pocit z jednohodinovej prechádzky po wate …

ďalej som sa vybral ..na juh na had rin …cesta bola dosť terenista miestami aj 20 % stúpanie čo je fakt dosť ….. haad rin bola dedinka s malým prístavom tu sa odohrávajú slávne ful moon party ….z dediny som mal pocit že som niekde v Španielsku na riviére proste obchod na obchode čistý komerčný biznis bolo to niečo úplne iné ako som doteraz videl (okrem bkk) v Thajsku . Porobil som zopár foto a vybral sa pomaly domov ….teraz je večer a dopisujem tento blog a uvedomujem si že som zažil príjemný deň ………idem spať

Tento obsah bol zaradený v Thajsko. Zálohujte si trvalý odkaz.