Ko Samui – Langkawi(Malajzia)

Pobyt na Koh Samui som si predlžil do 31.1. prvé dni som sa dával do kopy a potom ma prišla pozrieť kamarátka Lenka, z Koh Phanganu tak sme si trochu pozreli krasy ostrova. Sme si požičali motorku a pobehli skoro cely ostrov .Keďže sme mali motorku tak ten čas utiekol veľmi rýchle a tak sme sa v nedeľu večer rozlúčili v hotely a Lenka išla na svoju loď na Koh Phangan a ja na svoju nočnú loď do Surathani .

Ako som sa snažil chytiť Tuk Tuk tak v tom mi zavolala Lenka a s kludom sa ma opýtala čí mi niečo nechýba , ja suverne som povedal že, nie  povedala mi že ma môj pas, ktorý som si zabudol u nej v kabelke keď sme vracali motorku …takže som ostal ako zamrazený ona na druhej strane ostrova s mojim pasom loď jej odchádzala za hodinu ja som mal namierene na opačnú stranu ostrova ….takže moje myšlienky boli ako to urobiť aby som sa dostal k pasu …jej loď bola už posledná v ten deň a mala kúpený lístok, ja som musel isť na svoju loď do Suratani lebo mi víza končili 1.2 . teraz som si ani motorku nemohol požičať lebo som nemal pas ….ešte aj kredit na telefóne mi došiel ….takže som zastavil najbližší tuk tuk a pýtal som sa na cenu do jej prístavu že 300 bath (normálna cena je 60 ) tak som sa s nim dohodol za 60 bath na chawng beach (som si povedal tam je väčší ruch tam bude viac tuk tukarov a niekoho zjednám) na chaweng beach ma vyhodil v strede kde žiadny tuk tuk nebol tak som sa s nim hádal nech ma zoberie na hlavnú cestu že nie ale teda ,že som jeho kamarát tak zavolá kamosovi ,že ma za 200 bath hodí do toho prístavu hovorím že nie že nech ma hodí na hlavnú cestu .

.pritom čas bežal a ja bez pasu ……medzi tým Lenka volala že nechá pas v prístave a že mi ho dajú keď prídem …. No nechcel som nechávať pas niekde kde ani neviem kde to je ….ako som sa dohadoval s tým tuk tukarom oproti išiel jeden tak som ho zastavil že či mam tam vezme že áno za 100 už som nemal čas to zjednávať len nech už ideme….vedel som že normálna pre nás bielych je 50 -60 a pre domácich 20 ….tak som naskočil stretol som tam jeden český a jeden slovensky par tak sme trochu rozprávali …..do tuk tuku priskočil nieaky Angličan s ruským prízvukom …tak sme kecali o taxikaroch aký sú to vydriduchovia že okrádajú nehorázne ….. takže do prístavu sme prišli 1 min do odchodu lode ….. povedal som tuk tukarovi nech ma čaká že idem s nim ďalej do môjho prístavu ……vyskočil som a Lenka čakala pri lodi povedala že pas už mam v Office….. ukázala mi kde to je sme sa ešte raz rozlúčili a každý išli svojou cestou ….v tuk tuku som sedel s jednou mladou thajkou som s ňou chcel trochu pokomunikovať ale ti thajci skoro vôbec anglicky nevedia ……do Nathonu (hlavne mesto Koh Samiu ) môj ho prístavu sme prišli v pohode …….keďže som mal 3 hodiny do odchodu tak som si kúpil lístok za 250 bath a hodil batožinu na loď …..bola to nočná loď tzn. Sú tam lehatka s vankúšmi a ľudia na nej môžu v pohode prespať …a v podpalubí prevážajú nieake ovocie z ostrova…keďže som mal este kopec času skočil som na food market kde som videl vseliake dobroty ktoré som ešte v thaisku nevidel napríklad dal som si tam parene buchty plnene nie akou sladkou náplňou keď to videli Nemci že čo to jem pozerali a pýtali sa čo to je hovorím im ze buchty aké majú doma a nechceli veriť….bol to pre mňa zážitok po dlhej dobe jest parene buchty aj keď tým makovým od babky sa to nedá porovnať ale bolo to fajn …potom som si dal ešte neiake thaiske jedlo a išiel pomaly do lode cestou som sa zastavil pozrieť ako thajki robia fitness tance …..bola to zábava a pozerať na ne…. keď som prisiel na loď skoro nikto tam nebol pristúpili asi 6 ti ľudia Lehatok bolo asi 30 takže pohoda ako sa loď pohla hneď som zaspal ….

Ráno som sa zobudil na trúbenie lode o 3:58 sme boli už v surathani som bol milo prekvapený lebo ja vstávam o 4 tej a ešte nič ma nezobudilo až na tuto loď …..v Surathani sa ma hneď pýtali kam idem Hovorím že Hat YAI ,Satun peer tak že cena je 600 bath …na samui mi ponúkali lístok za aj za 1090 bath tak som si povedal že mam času že pôjdem na autobusovú stanicu a uviďme zobral som tuk tuk za 20 bath a na stanici nikto tak som vbehol do takého ospalého baru a hneď že kam idem že do Satun že jasne za 600 mam lístok u nich keď chcem …hovorím že 200 max 250 ale na satun peer oni ze môžem isť peso tak som sa usmial dal si tam kávu .. a porozprával z thaicom menom AEE ze vraj žíl v USA a ma tam syna tak trochu vedel po angl….tak som mu povedal nech zavolá do jedenej agentúry nech mi zisti lístok že kedy odchádzajú ….zavolal a povedal že mam ist naspäť do prístavu že odtiaľ idú všetky busy ….ale on tam ostal a tiež cestoval na juh čo mi bolo divne ….tak som dopil kávu a ihle na hlavnú cestu že chytím tuk tuk a idem naspat ….v tom dobehol moto taxi že kam idem hovorím ze do Satanu …že 20 bat ze ma zavezie na peer ….som povedal ok skočil som na motorku za neho odbočil so prvej uličky a hneď nie aká agentúra že 690 bath do Satunu tak som sa usmial povedal 200-250 max tak nic z toho nebolo taxikár išiel asi ešte 50 m a zastavil pri veľkom novom autobuse Mercedes a povedal že tento bus ta dovoze za 200 bath do Hat yai a odial pôjdeš do satunu ….tak som mu dal 20 bath a opýtal sa kedy odchádza autobus šofér že o 6 . takže som mal ešte čas ..ako som sedel na lavičke prišiel chalan z Francúzska že či neviem odkiaľ idú busy na Krabi som m u ukazal ale už bol preč ….potom išli taký mladý moslimovia okolo tak sme sa iba na seba usmiali a oni išli ďalej ……ako správny Európan hneď keď vidí moslimov som si povedal že čo skoro ráno tu môžu vysmiati moslimovia robiť môžu ma chcieť okradnúť alebo to tu vyhodiť do vzduchu ….za chvíľku prišli znovu a takou lámanou angličtinou že ako sa mam a kam idem a pod. veci sme sa rozprávali sme sa jeden druhému predstavili a bolo na ňom vidieť ze je rad že sa môže rozprávať s niekým po anglicky ,proste išla z neho pohoda potom sme sa rozlúčili a oni odišli …mal so z toho doby pocit a zistil som že nie každý moslim je terorista ako sa nám to snažia posúvať tento strach z moslimov renomovane televízne stanice … .až neskôr som si uvedomil že vo vnútrozemí Thajska to nie je také bežné že vidia bielych turistov….o 6 tej autobusar povedal ze ideme sedeli sme asi 3 ja ľudia v buse co sa mi zdalo divne že 350 km pôjdeme len 3 ja …..ako nastupoval autobusar som videl že si dáva takú jesenu bundu tak som mu povedal že si musím zobrať nieake veci lebo som už videl že ten bus bude chodiaca chladnička a tak aj bolo klíma išla celých 6 hodín na plno …ja som mal oblečený môj najteplejší natielnik a ešte aj deku čo nosím na plaz  takže som to vydržal …autobus sa pohol a cestou autobusar a trúbil na ľudí a zastavoval im naskočil aj thajec AEE čo som s nim ráno dával kávu sedel v tom bare a iba zakýval na autobusara a on zastavil …
Ľudia do autobusu pristupovali a vystupovali ..ale autobus bol max plný na polovicu ….predo mňa si prisadol jeden budhisticky mních ,zopár krát sa nám stretli pohľady a potom mi podal cez sedadla takú sošku malého Budhu ktorých vyrábajú mnísi v kláštoroch ,tak som mu poďakoval po thajsky a usmial som sa na neho (aj keď ja sa moc neviem usmievať)
Po 3 hodinách cesty sme mali prestávku tak sme si išli dať rýchli obed a hovoril som to AEEMU že mních mi dal malý talizman Budhu a bol prekvapený …..že to znamená šťastie, že si to mam vážiť …cestou som trochu pospal čítal knihu a o 12.30 sme boli v hat yai

V Har Yai na stanici som chcel že si kúpim lístok do Satun peer najprv nerozumeli nič tak začala fungovať posunková reč ..za hat yai –satun 70 bath(200km) hovorím že idem do Malajzie a že potrebujem isť na peer nerozumel tak zavolal druhého ten rozumel a a hned povedal 120bath ….som mu vysvetľoval že zo satunu na peer je (16 km ) že to nemôže chcieť tak veľa že nech dá zľavu ani sa nebavil a odišiel tak som to musel zobrať aby som zase stihol loď na Langkawi ….ten mini busar naložil aj plno veci balíkov čo ľudia posielali do satunu číže robil aj roznaskovu službu …….do prístavu sme prišli na čas trochu som si upratal veci kúpil lístok vybavil formality zamenil som bathy za ringity a čakal na loď prebehol som cez colnicu a zachekoval sa na loď ked som prichádzal k lodi že si urobím foto zistil som že nemám fotak …zabudol som ho v tom mini buse…..teraz čo zachekovany za colnicou bez fotku bez kreditu na telefóne som si povedal mini bus dávno fuč ani neviem číslo nič len na lístku nieake tel. c. išiel som za colníkmi hovorím že som si zabudol fotka v buse samozrejme nerozumel ale nieaky miestny mu povedal čo sa mi stalo ….tak ma v pohode pustil že v hale sú telefóny ….volal som na to číslo ale tam len odkazová služba ….tak som si povedal fotky z samui zbohom a faotak tiež ….ešte mi stale zostava možnosť zavolať Tomášovi a Ten čí by nezavolali do tej spoločnosti a neopýtali sa či nahoou nenašli ten fotak …. monzo sa poctivý ľudia nájdu na svete  verím a dúfam

Na Langkawi sme prišli v čas vyplnili sme colne prehlásení a už sme boli v Malajzii hneď pri vyberaní peňazí z bankomatov som sa potrápil nie každý rozoznal moju kartu a také iste problémy mali aj Angličania predo mnou …no nakoniec vo 4 tom bankomate mi išli peniaze von ….v hale ma hneď odchytil taxikár že ma vezme za 24 ringit ( asi 6 euro ) hovorím že ešte neviem kam idem pozrel som bedeker a videl som 3 anglanov ako idú do taxíku hneď som sa ich opýtal či môžem ísť s nimi že rozdelíme cenu taxik na 4 casti že jasne keď mame spoločnú cestu …..takže som si povedal super ..cestou sme si povedali zážitky o cestovaní po Thajsku a pod cestov…skúsenosti…. Pri vystupovaní hovorím že koľko som dlžný taxikár začal vymýšľať že 24 každý no ale oni dohodli nim cenu 24 auto a ten anglan to tomu taxikárovi jasne vysvetlil že pred týždňom platil to iste a nebude sa s nim dohadovať takže som im dal 6 ringitov (1,2 Euroa) a bolo vybavene ….samozrejme hotely boli plne a ja mam booking až od 4.2. tak som musel zobrať hotel za 70 ring za noc čo je trochu dosť ale neva zajtra sa popozerám po niecom druhom…. Večer som sa bol prejsť a vyzerá to že malajzicania normálne hovoria anglicky a ešte aj rozumejú takže milé prekvapenie oproti Thajsku ……
Takže na zaver dna zisťujem že asi tie 2 mesiace v Thajsku boli fajn len moja pozornosť a zmysel pre zodpovednosť sú asi fuč keďže som pozabúdal také podstatnee veci ako pas a fotak ….teraz je tu pol noc a idem už spať po únavnej ceste ..

Tento obsah bol zaradený v Thajsko. Zálohujte si trvalý odkaz.

5 reakcií na Ko Samui – Langkawi(Malajzia)

1. musulmane povedal:

Follemeոt attractif, je crois que ce post devrait intéresseг mon
    pote

2. Jе ѕuis venu sur ce site par hasard : je ne le regrettе point !!!

3. Effie povedal:

Bon je n’ai pas fini de lire toutefois je reviendrai après